Synpunkter och klagomål
Vi är måna om att du som deltagare eller anhörig ska få tycka till om oss och känna att du blir lyssnad på. Vi är skyldiga att skyndsamt ta emot och utreda synpunkter och klagomål i syfte att identifiera och förebygga brister inom verksamheten samt att utveckla våra processer. Dina åsikter är en viktig del i vårt förbättringsarbete både på kort och lång sikt. Du får självklart vara anonym när du kontaktar oss.
Vill du vara anonym?
Lämna fälten för e-post, namn och telefon tomma. Tänk på att vi inte kan kontakta dig om du är anonym.
Lämna synpunkter till kommunen
Du har även möjlighet att lämna synpunkter eller klagomål direkt till Karlstads kommun.
Om du har din placering från en annan kommun än Karlstad kan du även vända dig till din hemkommuns kontaktcenter eller din handläggare för att lämna synpunkter. Vår personal har god kännedom om både våra egna och kommunens rutiner för synpunktshantering och hjälper dig gärna om du vill ha stöd i att framföra din åsikt.